Питання наші, відповіді Ваші – Наталія Георгіївна Чаркіна

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - %25D0%2594%25D0%25B0%25D0%25B2%25D0%25B0%25D0%25B9%25D1%2582%25D0%25B5%2B%25D0%25B7%25D0%25BD%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25BE%25D0%25BC%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B8%25D1%2581%25D1%258F.png
.

А чи могли б ви відверто розповісти про себе? Для когось дивно це почути, а хтось із радістю поділиться.

Сподіваємось, що цей проект започаткує нову творчу справу, з якої ліцеїсти черпатимуть сили, енергію, знання, натхнення, світло і тепло для душі.
Про багатогранне життя наших вчителів у рубриці "Знайомтесь!"

Учитель фізики, астрономії - Наталія Георгіївна Чаркіна

Яка Ваша ціль як учителя?

Це моє самовизначення, я свідомо обрала професію вчителя, коли мені було вже більше 30-ти років. У мене є можливість вчителювати не в школі, а у ВНЗ, оскільки за спеціальністю я викладач. Але працювати хочу саме в ліцеї, з дітьми.

Як Ви потрапили до Русанівського ліцею?

Мене запросив Юрій Орлеанович. Я тоді не знала, що йду влаштовуватись на роботу. Думала, просто зустрічаємось. А коли зайшла, побачила таку картину:  у 16 кабінеті сиділо багато поважних людей, вони розв’язували задачі. Виявилося, що це Юрій Орлеанович влаштував для вчителів іспит з фізики, а я на нього випадково потрапила. Мені він теж дав листочок з задачами, сказав розв’язувати. Це було абсолютно неочікувано. Через деякий час, уже працюючи в ліцеї, я запитала Юрія Орлеановича, чому він так зробив.“Учитель фізики повинен бути готовий до іспиту з фахового предмету будь-коли, за будь-яких обставин”, – почула у відповідь. 

Яким було Ваше перше враження про ліцей?

Я дуже хвилювалася, бо розуміла, яка це відповідальність. Знаючи багатьох учителів звідси, розуміла, наскільки вони високопрофесійні. Це серйозний вибір. Я вважаю, що вчитель повинен дорости до учня. Весь час треба вдосконалюватися, шукати нові задачі, методи навчання. Діти змінюються, неможливо підготуватися до одного уроку один раз і назавжди. 

Які з ліцейних традицій Вам подобаються та що б Ви змінили?

Мені подобаються Вереснівки, Травнівки, це унікальний досвід. Також подобається творче єднання вчителів з учнями, спілкування на рівних. Ліцеїсти тут цікавляться навколишнім світом, у них весь час працює розум, навіть після уроків йдуть та обговорюють задачі. Це чудово, що діти щиро вмотивовані. Унікальним є те, що учні сьомого класу вільно спілкуються зі старшими, мають спільні інтереси. У ліцеї є ця чудова радість співпраці!

Яким Ви уявляєте собі ідеального учня?

Допитливим, який хоче дізнаватись нове та готовий працювати, зростати над собою. І комунікабельним, бо має бути готовим не тільки отримувати знання, а й поділитися ними, створюючи таким чином високоінтелектуальне суспільство. Для цього я й прийшла викладати до школи, бо створити високоінтелектуальне суспільство можна тільки тут.

Які якості повинен мати справжній учитель?

Мені дуже пощастило з вчителями в житті, усі вони справжні Вчителі. А я просто намагаюся бути гідною їх ученицею. Коли мене питають, як стала математиком, завжди відповідаю, що завдяки своєму вчителю, який міг зацікавити предметом. Обрала професію фізика спонтанно: один з уроків фізики (“Корпускулярно-хвильовий дуалізм”) мене просто приголомшив. Учитель розказав тему, а я, вийшовши з класу, вирішила – хочу бути фізиком. 

Ідеальних учителів, які спонукають учнів до розвитку, я зустріла в Русанівському ліцеї.

Як вийшло так, що Ви хотіли бути вченою, а  працюєте вчителькою?

Раніше я працювала в Науково-дослідному інституті. Перебуваючи в декретній відпустці, тимчасово пішла працювати в школу. Потім так вийшло, що залишилася на рік, другий. І зрозуміла – маю бути в школі… Професія вчителя за мною гналася з дитинства: я завжди всім усе пояснювала. Збирала навколо себе учнів, які не дуже добре знали математику, і перед уроками пояснювала їм задачі. В університеті було те саме. У вільний від роботи час вела практику, розв’язування задач на першому та другому курсах КПІ. Це було не роботою – це був поклик душі.

Що Вам подобається в професії вчителя?

Учительська професія – це свобода творчості, якщо це цікаво дитині та допомагає їй розвиватися.

Яке Ваше хобі?

Дуже люблю природу. Маю певний досвід догляду та вирощування різних тварин: норок, нутрій, кролів, песців, собак. Люблю піклуватися про них. А ще, намагаюся в себе на балконі вирощувати помідори. Цікавлюся психологією, для мене кожна людина дуже цікава, я вдячна за всі можливості поспілкуватися з різноманітними людьми. Читаю книги, люблю фантастику та обожнюю музику. Я закінчила музичну школу й грала на фортепіано та баяні. У моїй сім’ї думали, що я стану музикантом. Важко сказати, що мене могло б не зацікавити. 

Я чула історію, що Ви тікали з іспиту через вікно? Як це було?

Я тікала не з іспиту, а від медсестри, яка прийшла робити чергове щеплення. Це було на уроці математики, перший поверх. Хлопці схопили портфелі і вискочили у вікно. Я вирішила, що теж так можу зробити – вискочила за ними, але забула портфель. Це було смішно...

Чи можете Ви розказати цікаві історії зі шкільних років?

Найцікавіша – це як я боролася з математикою. Справа в тому, що моя школа була гуманітарною, і єдиним проблемним предметом була саме математика. Але я дуже старалася, і моя вчителька порекомендувала математичний гурток. Він виявився днем вступу в Республіканську фізико-математичну школу. Туди приходили учні з 145-ї школи, інших фізико-математичних ліцеїв. Вони спеціально готувалися до вступу, а я просто прийшла. Пішла спілкуватися з викладачами, які проводили усну співбесіду й нічого не знала: нас не вчили цьому. Так чесно й сказала, що прийшла сюди не показувати знання, а їх отримувати. Мені почали розказувати про метод математичної індукції, дали кілька задач, і я їх з радістю розв’язала. Після тривалого спілкування мене взяли. Це було надзвичайне щастя! Після чого я  дуже поважаю іспити, де присутнє живе спілкування.

У моїй школі було цікаво. Атмосфера подібна на ту, що є в Русанівському ліцеї. Ми після занять гуртом йшли по Подолу,  обговорюючи задачі. 

Чи можете Ви розказати історію з усного заліку з фізики?

Прагну пояснити учням, що залік – це спілкування та допомога з’ясувати, з якими темами учень не розібрався. Але діти всерівно хвилюються…Я підтримую їх. І коли учень за перших 10 питань отримує 10 балів, останні два відповідають дуже впевнено. Я бачу, наскільки кожна дитина старанно готувалася. 

Людина дуже змінюється, якщо вірить у свої сили. Бажаю всім успіху!

Інтерв’ю  брала у червні 2023 року учениця 10-А класу, Ольга Михайлик

Коментарі

Фонд Выпускников